yazılarBizim gavehaneBİZİM GAVEHANE

BİZİM GAVEHANE

Yeni bir gün. Bugün biraz erken gideyim. Dün çıkarken erken gidip bu sokaklarda olanları konuşacaktık. Fazla beklemeden doğru mekana doğru yola koyuldum. Çok gitmedi kapıdaydım. Kapı açık bugün. Şöyle bir içeriye baktıktan sonra:

  • Merhaba dedik, merhaba dayı, merhaba Süleyman,
  • Merhaba mallim,
  • Merhaba hocam dedi Süleyman da,
  • Ne be Süleyman ama sen hergün burda hem de sabah sabah, işe gitmen,
  • Yok hocam işe devam da şindi 30 ağustosa kadar her taraf kapalı.
  • Nasıl kapalı, iş yok bu günnerde,
  • O tarafta öyledir, Tüm iş yerleri, inşaatla ilgili yerler 15 gün yıllık tatillerini yapallar.
  • Eyi birşey ama, çalışannar da bilir napacak bu onbeş günde,
  • Ganun nizam çok o tarafta mallim sözleriyle Arif dayı girdi gonuşmaya,
  • Arif dayı onuttun bizi bugün gaveler nerde,
  • Yapacam oğlum yapacam, Seleyman sen içecen ikinciyi da,
  • İçecem dayı ikinciyi da senin gaven gibi gave yok hiçbir yerde
  • Ne iş yapardın oğlum sen o tarafda,
  • Embisdatım ben Arif dayı,
  • Ne dat ne dat,
  • . Yol usdası gibi bir şey. Yol yapan şirgette işlerim ben, usda başıyım,
  • Eyi ya. Çok insan var o tarafda işler deyil Seleyman,
  • Çok var dayı. Şirocu Nurettin da bizim şirgette,
  • Bu gidişle bütün millet o tarafda işlemeye gidecek,

Sohbet güzel devam ederken araya girmeyi doğru buldum:

  • Arif dayı bu sıkıntıda eyi bir kapı o tarafı,
  • Mallim güya gurtdardılar bizi öyle deller ne hallere düşürdüler bizi,
  • Orası öyle de, bunu da hazmedemedi bu vatancılar,bu sıkıntılarda her taraf kapanmışken açık kapı güney den hergün yüzlerce insan geçer bu tarafa,
  • Geçeller da eziyet edeller gendilerine kapularda,
  • İsdemezler dayı gelsinner. Bunnar kin yüklü bir hale geldiler,
  • Alışdılar usdalarından mallim, ben takip ederim usdaları da öyle gonuşur,
  • Tam da öyle, ne varsa orda burda da olacak dedilerdi oldu,
  • Yahu Süleyman sana sorayım sen zor çekmen geçip giderkan,
  • Sorma bir iki saat çile çekerik hergün, diye cevap verdi,
  • Hani dediler ki kapular düzene koyulacaktı, ticaret odası vs hepsi hikaye,
  • Mallim isdeseler bir günde bu işi halledeller ama isdemezler, bunnar gaçmamızı isdeller,
  • Seçimlerde hem ubbbeppe hem cettepe mağusa kapısını açacakların söylellerdi,
  • Daha neler söylellerdi neler. O seçim bitti, şindi başga seçim geldi, bunnarın hepsinin işi gücü yalan dolan
  • Yalan malan Süleyman ama bu defa görecekler günnerini, boykotçular hazır bekliyor,
  • Biz zaten boykotçuyuk, bu defa yüzde 60 olacayık,
  • Korkuları ondan onun için habire yurttaş yapıyorlar garşıdan,
  • Ha onun için Bu sıhhat bakanı nüfus çoğalıyor dedi,
  • Öyle Seleyman, öyle dayı talimat şindi ne gadar vatandaş yapabilirlerse yapacaklar,

Arif dayı durdu durdu ve patladı:

  • Bıktım usandım bre argadaşlar bıktım. Galiba gaçacam geri,
  • Nere gaçacan, sen gaç ben geçayım kim galacak bunnarın ne mal olduklarını annatacak,
  • Ağnadırık ağnadırık bale gudalya,
  • Öyle deme ağnada ağnada boykotçular yüzde 45 bu defa yüzde 60.
  • Neyisa göreceyik.. Ama benim omudum giderek azalıyor, yediler bizi,
  • Gorkma yeyemezler,
  • Görmen mallim sokakları.. mum ila arasan gıbrıslı görmen,

Diyerek aslında durumun çok kötü olduğunu herkes gibi onun da gördüğünü, bunun da beni çok etkilediğini söyleyebilirim. Çünkü bu adamlar ta Londraları bırakıp buralara geldiler memleketlerine ama buranın bu hale gelmesinden dolayı tekrardan gaşmayı düşünüller.. Bugün sıkıntılı bir güne başladık. Ve evin yolunu tuttum….


Yeniçağ Kıbrıs sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a reply

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.

Diğer yazıları

BİZİM GAVEHANE

Merhaba dedik. Biliyorum merak ediyorsunuz bizim gavehanede ne var...

BİZİM GAVEHANE

Bardon.. Gene geciktik sizlere bizim gavehanede ne var ne...

BİZİM GAVEHANE

Merhaba .. Hani söz verdiydik bizim gaveci güzeline bu...

BİZİM GAVEHANE

Biliyorum ara verdik gene. Ama bu dünya kupası var...

BİZİM GAVEHANE

Bir müddet biraz uzaklarda kaldık. Çocuklar, torunlar derken, yok...
4,621BeğenenlerBeğen
1,583TakipçilerTakip Et
3,940TakipçilerTakip Et
878AboneAbone Ol

Son eklenenler

Mihalis Stavru yazdı: Bu adada sadece biz yaşamıyoruz

“Politis” gazetesinin birkaç gün önceki manşeti, bazılarının yaşadığı yanılsamayı...

Özge Güneş yazdı: Kolombiya’dan kıtaya neofaşist kuşatma

Kolombiya tarihinin en kritik siyasi süreçlerinden birini geride bıraktı. Ülkenin...

Şener Elcil yazdı: Muhalif Olmak

Bir ülkede hükümetlerin görev yapma süresi, muhalefet edenlerin başarısı ile ters...

Özkan Yıkıcı yazdı: Sızdırtmalardan Öngörülere Kıbrıs

Adamızda yine diplomatlar gezileri başladı. Amaç malum: Kıbrıs sorunu....

Hayri Kozanoğlu yazdı: Trump devrinde merkez bankacılığı

Küreselleşmiş kapitalizm kurgusu içerisinde, özellikle de sermaye akışlarının serbestliği...

Zafer Taşkın yazdı: Alman jeopolitiğinden NATO’ya: Türkeş, Türk Sağı ve antikomünizm

19.yüzyılın sonlarında Almanya, İngiltere ve Fransa gibi geniş sömürge imparatorluklarına...

Hasan Kahvecioğlu yazdı: “Online” doktor randevusu için bu rezil “site”yi, devlete kim kakaladı?

Dünya; 1980’lerden beridir, “çevrimiçi devlet hizmeti”nin keyfini sürmektedir. Neredeyse yarım...

Michael Löwy yazdı: 23 Aralık 2084

Merhaba. Kış başlıyor ve burada, Grönland’da, 40 dereceyi aşmayan...

Canlı yayın